-
Говорят практиците: решения за образованието – Онлайн дискусия „ПО-КАЧЕСТВЕНО ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ“
„По-качествено професионално образование и обучение“ е третата от поредица срещи дискусии от кампанията ни „Говорят практиците: решения за образованието“. Целта ѝ е да постави на преден план темата за качеството на професионалното образование и обучение и да представи за обсъждане съществуващи вече модели и добри практики за подобряване на качеството на ПОО на училищно и системно ниво.
-
Всички в училище: от достъп към качество. Какво споделят практиците?
Дискусията „Всички в училище: от достъп към качество“ се проведе онлайн и събра на едно място близо 100 души – учители, директори, образователни медиатори, представители на институциите, медиите и гражданските организации. Събитието имаше за цел да инициира диалога за приложението на мерките както за обхващане и връщане на децата и учениците в образователната система, така и за осигуряването на качествено обучение и подкрепа за тях.
-
Покана за предизборен дискусионен форум „Образованието – диалог за бъдещето“
Важно е образованието да бъде сред централните теми на предизборните дебати и на политическите програми. Затова ние от Образование България 2030 и още 7 експертни граждански организации поставяме фокус върху политиките в сферата на образованието чрез събитието ПРЕДИЗБОРЕН ДИСКУСИОНЕН ФОРУМ „ОБРАЗОВАНИЕТО – ДИАЛОГ ЗА БЪДЕЩЕТО“
-
Говорят практиците: Решения за образованието – Онлайн дискусия „Всички в училище: от достъп към качество“
Продължаваме кампанията „Говорят практиците: решения за образованието“ с втора от поредица дискусии, които събират на едно място експерти, представители на отговорните институции, родители, учители, директори и ученици, за да потърсят заедно решения за ключовите проблеми в образованието. Целта на дискусията е да постави фокус върху политиките и мерките, насочени не само към обхвата на учениците в училище, а и към гарантирането на качествено образование и подкрепа за всички тях.
-
Завърши вторият випуск от директори в „Мениджърска академия за училищни директори“
Във второто си издание Мениджърската академия срещна успешни мениджъри от две от най-големите компании в света – Хюлет-Пакард Ентърпрайз България и ПрайсуотърхаусКупърс България с училищни директори от цялата страна. В тазгодишното издание на проекта се включиха директори от всички райони на страната, от разнообразни по вид и големина училища и с опит на позицията между 1 и над 20 години.
-
Промяната на изпитните формати. Какво споделят практиците?
Дискусията „Промяна на изпитните формати” се проведе онлайн и събра повече от 200 учители, директори, родители, експерти от цялата страна, дори и ученици. Целта на събитието беше да постави фокус върху необходимостта от нов тип формат на националните външни оценявания и на матурите, който да оценява уменията на учениците да бъдат успешни в живота, а не само запаметени от тях предметни знания.
-
Връщане на учениците в училище – в търсене на баланс
Както и предишните решения, касаещи обучението на учениците в условията на Covid-19, така и това е посрещнато с обществен дебат и противоречиви мнения. Опитът от организацията на учебния процес от началото на 2020 г. досега ни показва, че намирането на баланс между гарантирането на качествено образование за всички деца и ученици и здравните последици за обществото от пандемията е предизвикателство, но и нещо, към което е важно да се стремим.
-
Говорят практиците: Решения за образованието – Онлайн дискусия „Промяна на изпитните формати“
Тя е първата от серия от срещи дискусии, които ще съберат на едно място експерти, родители, учители и ученици, за да потърсят заедно решения за ключовите проблеми в образованието. Целта на дискусията е изведе на преден план въпроса за промяната на формата на националните външни оценявания и матурите и да създаде пространство за търсене на решения.
-
Кампания „Говорят практиците: Решения за образованието“
2021 г. идва с проблемите от 2020-та, но и с шанс за промяна. Затова стартираме кампания „Говорят практиците: Решения за образованието“ – ежемесечни дискусии по ключовите теми в нашия ежегоден мониторингов доклад за образованието.
-
Българското образование през погледа на Европейската комисия – мониторингов доклад за 2020 г. – Част 2
В първата част на тази статия разгледахме как ЕК оценява напредъка ни в дигитализацията и финансирането на системата. В настоящата статия ще се спрем на акцентите, които Комисията поставя върху процеса по модернизиране на българската образователната система.