• Интегрираните изпити – ще доведат ли до желаната промяна?

    МОН предлага от учебната 2022/2023 г. учениците в 4, 7 и 10 клас да държат интегриран изпит по хуманитарни и природни науки. В контекста на ключовите компетентности и тяхното формиране в класната стая, това е стъпка напред в правилната посока. Какво обаче представлява интегрираният изпитен формат и какво означава въвеждането му за цялата образователна система?

  • Националните външни оценявания 2020 – намериха ли място компетентностите?

    Тазгодишните седмокласници са вторият випуск, обучавал се по „новите“ учебни програми. Тяхната цел е да развиват не само знания, но и компетентности. Доколко това се случва в действителност?

     

     

  • Какво ни показват резултатите от матурите през 2020 г.?

    Тазгодишните държавни зрелостни изпити се проведоха в условията на специфична противоепидемична обстановка. Обучението на учениците доби изцяло нови форми за последните няколко месеца, а завършващите зрелостници са последният випуск, чийто изпитен формат на матурите се базира на оценяване на натрупаните предметни знания, а не върху техните компетентности. Какво показват резултатите?

  • В ОТГОВОР НА ПРОМЯНАТА. Как влияе извънредното положение върху емоционалното благосъстояние на българския учител?

    Емоционалното благосъстояние на учителите е тема, която считаме за жизненоважна за устойчивостта на педагогическата професия в България. Как се справят учителите с промените и какво е ключово за поддържането на добро емоционално благосъстояние, попитахме експертите от „Департамента за информация и повишаване квалификацията на учителите“ към Тракийския университет в Стара Загора.

  • „Умения на ХХI век: Развиване на ключови компетентности у учениците“ – докъде стигнахме и какво ни предстои

    Успешно премина и третият модул от обучението за учители, което провеждаме с Академия НИКЕ. Какво се случи по време на модула, какво споделиха и по какво работиха учителите? Вижте повече в материала, който подготвихме. 

  • Формиране на ключови компетентности в онлайн среда – мисия възможна

    Ключовите компетентности и тяхното ефективно развиване в класната стая са един от приоритетите на образователната реформа от 2016 г. насам. Но как биха могли да бъдат развивани в онлайн среда? Попитахме Кристина Николова – обучител от Академия НИКЕ. 

  • Сдружение „Образование България 2030“ бе основано неформално преди точно 5 години. Какво постигнахме през това време – и в какво не успяхме

    Преди точно пет години, на 16 април 2015 г., поставихме началото на „Образование България 2030“. Поглеждаме назад към амбициите ни през 2015 г., кои от тях осъществихме, кои не успяхме и какво ни предстои.

  • Европейската мрежа Eurydice: Как Covid-19 засяга училищата в Европа?

    „Бъдещето зависи от това какво правиш днес“ Махатма Ганди

    Мрежата Eurydice, част от Изпълнителната агенция за образование, аудиовизия и култура към Европейската комисия, публикува статия за статуса на училищата в Европа. Вижте повече в превода, който направихме. 

  • „Всички на линия?“ – равен достъп до дистанционно обучение

    Колко достъпно е дистанционното обучение за българските ученици в момента и какви са последиците за учениците, които нямат достъп до него? Какво се предприема, за да се гарантира равен достъп до качествено образование на всички ученици в условията на извънредно положение?

  • Отворена покана за обучение за учители

    Отворена покана за безплатно обучение за учители на тема: „Умения на ХХI век: Развиване на ключови компетентности у учениците“.