-
По-важните оценки
Според Асенка Христова в българското образование има много данни, но не и система как те да се използват ефективно.
-
Скоростта ще става по-висока
За председателя на AIBEST Илия Кръстев образованието трябва да започне да създава участници в глобалната икономическа екосистема.
-
Приложимост през целия живот
За Божидар Нейчев от PwC ключът към модерно образование е в постоянното учене.
-
Атанас го няма
Защо този път не успяхме да открием героя на мониторинговия ни доклад?
-
Финландия в Белене
Как едно малко училище се превърна в пример за модерно образование?
-
Институт по качеството
Защо според директора на НИО Анелия Андреева името на институцията трябва да бъде променено.
-
Много добър 4.5-4.75
Иван Господинов е един от експертите, които подпомагат МОН по време на извънредното положение. Оценката му за реакцията е положителна.
-
Промяна на нагласите
Управителят на Академия НИКЕ Екатерина Граменова смята, че продължаващата квалификация на учителите трябва да следва качествени критерии, а не формални, както е в момента.
-
Нова крайна цел на образованието
Защо да се преподават ключови компетентности, когато се полага изпит, в който просто се възпроизвежда информация?
-
Да бъдеш Иван Муцевски
Защо Област Смолян от години показва отлични образователни резултати – причината е в него
-
Всички за един
Как три от най-големите компании в България се обединиха, за да създават кадри с бъдеще
-
Да си скроиш училище
Софийското 90-о СУ e пример за “комплексно” иновативно училище – резултатите вече се виждат
-
Атанас си изчете книжкитe
Какво се случва с героя на мониторинговия ни доклад – и в класа му – през 2018 г. 12-годишното момче е част от доклада ни още от първото му издание, тогава, през 2016 г., той беше в четвърти клас. Решихме, че ще е наистина интересно, ако всяка година го посещаваме и следим как той минава през образователната система.
-
В отговор на агресията
Какви са ползите и недостатъците от видеонаблюдението в училище?
-
ДА ПРЕЧУПИШ РЕАЛНОСТТА
Как едно бургаско училище стана най-прогресиращото в България за 2017 г.?
-
Останалите играят кючек
Атанас е наистина добре.Той вече е петокласник, прекарал е лятото, четейки – цял сборник за Хитър Петър и още три книги с приказки. Играл е с децата в махалата, не много обаче – той не се разбира особено с тях. Също през лятото, както се беше заканил преди година, бащата на Атанас е заминал за „друга държава” – за Германия.
-
ЗАСТРАХОВКА "КАДРИ"
Защо КЦМ започва да подкрепя една асеновградска професионална гимназия още през 2005 г.
-
Защо няма качествени кадри?
Роси Митова иска бизнесът й да расте – но в опитите си да го направи се сблъсква с проблем, който е познат на всички бизнеси в България: кадрите. Това е синдром за най-големите работодатели у нас и в някои части на страната буквално спира икономическия растеж. Но, оказва се, и стартиращите фирми, тези, които трябва да са магнит за най-младите, защото са готини, също страдат.
-
Срещу течението
Пречупените кръстове по 106-о основно училище „Григорий Цамблак“ са безброй – по фасадата, по стената зад училището, те са малки и големи, а посланието им е едно – вие не сте желани тук. Училището е в източния край на София, пистата на летището започва на 500 метра от него, шумът от кацащите самолети понякога заглушава детския глъч.
-
АТАНАС ИСКА ДА УЧИ
В класа на Атанас има 24 ученици, но той никога не е виждал всички от тях в час. Дори напротив – когато четвъртокласникът в едно основно училище в един подбалкански град вече се е отпуснал и разказва какво наистина става в класната му стая, той обяснява, че „половината клас не идва на училище”
-
ТОЗИ МАТЕРИАЛ НЕ СЕ ПРЕПОДАВА В УЧИЛИЩЕ
Задаваме ви един въпрос, първия от 15 „бързи теоретични“, поставени пред учениците, участвали в Международната олимпиада по астрономия и астрофизика през 2013 г.: „Каква би била средната температура на земната повърхност, ако игнорираме парниковия ефект и приемем, че Земята е идеално черно тяло и вземем предвид нейното неизчезващо албедо?”.