ЕКИП

  • Веселин Димитров

    Изпълнителен директор

    Моят път в образованието започна..

    … в софийското читалище “Аура”, където на нещо като четири години ходех на нещо като английска занималня. После баба ми ме взимаше и, понеже беше времето след Чернобил, ми правеше чаша сухо мляко и ми даваше да чета книги.

    Моят опит в сферата на образованието е..

    … невероятно малък. Осъзнавам това всеки път, когато се срещна с хората от партньорските ни организации. От друга страна моята еспертиза е нетипична за сектора – аз се занимавам с комуникации, дълги години като журналист, а в последствие като експерт външни комуникации. Секторът има нужда от хора с различни профили. Мисля на всички е ясно, че дори и най-добрите решения и промени, имат много по-малка стойност, ако не бъдат изразени правилно и подкрепени от една критична маса хора, които можем да достигнем само чрез комуникациите.

    Какво ме мотивира да съм част от екипа на Образование България 2030?

    Именно това – че в образователния сектор трябват хора с максимално различна експертиза, за да бъдат промените устойчиви. Ние сме невероятен екип – малък, но много посветен – което също помага на мотивацията. Да не забравяме, че ни подкрепят толкова много личности и организации с толкова различни каузи, което допълнително ни надъхва.

    Моята цел за качествено образование до 2030 г е …

    … през 2030 г. всички младежи завършват средно образование. В нашите разказите от реалността всяка година следим начина, по който едно малко момче от махалата в един малък град се движи през образователната система. Той трябва да завърши средното си образование през 2025 г. – ще е повече от обнадеждаващо, ако наистина го направи.

  • Александра Мирчева

    Координатор на мрежата

    Моят път в образованието започна..

    ..когато бях на 4-5 години в учителската стая на училището, в което преподаваше моята майка. Още преди първия звънец обикнах ученето и изгарях от любопитство как се случва то в класната стая. След време досега ми с неформалното образование събуди и любопитството ми как учим и развиваме компетенции и извън нея.

    Моят опит в сферата на образованието е..

    .. като обучител чрез методите на неформалното образование за развитие на знания, умения и компетенции сред младежи и младежки работници. Като част от младежки организации съм работила за застъпинически процеси за валидиране на знания, умения и компетенции, натрупани по неформален път; учене през целия живот и развитие на умения за успешна професионална реализация на младите хора.

    Какво ме мотивира да съм част от екипа на Образование България 2030?

    Споделената визия за качествено образование и достъп до него за всяко дете и факта, че мрежата е единствената по рода си в България, която обединява усилията на различните заинтересовани страни – бизнес, граждански и публичен сектор, за постигането на общи и дългосрочни цели за устойчива промяна в българското образование.

    Моята цел за качествено образование до 2030 г е..

    ..през 2030 г. всички млади хора в България са функционално грамотни, така че да се справят с предизвикателствата пред себе си с увереност и екипирани с нужните умения за това. 

  • Златка Димитрова

    Координатор на мрежата (в отпуск по майчинство)

    Моят път в образованието започна..

    ..в ЕГ “Д-р Иван Богоров” в Димитровград, където имах възможност да се уча от чудесни учители, вдъхновяващи към знания и постоянен интерес към ученето. В Софийския университет преподавателите и студентите в специалност “Публична администрация” ме научиха да мисля за уменията, практиката и културата на общността.

    Моят опит в сферата на образованието е..

    ..като учител към Фондация “Заедно в час” в с. Христо Даново, общ. Карлово, където преподавах 2 години. Това е най-значимото за мен време, което съм прекарала в училище. То ме научи да вярвам в успеха и във високите постижения на всяко дете, да поставям цели и да намирам пътя към тяхната реализация. Впоследствие учителството ме научи да осъзнавам, разбирам и работя за високоефективна образователна система в България като част от екипа на Образования България 2030.

    Какво ме мотивира да съм част от екипа на Образование България 2030?

    Работата ми като координатор на мрежата ми дава възможност да работя за системна и дългосрочна положителна промяна в образованието.

    Моята цел за качествено образование до 2030 г е..

    ..всички млади хора да бъдат успешно реализирани на пазара на труда, за да се радваме като индивиди и като общност на благоденствие, високо качество на живот и щастие.

  • Йордан Йосифов

    Образователен изследовател

    Моят път в образованието започна..

    .. в „предучилищна възраст“ в ОУ „Любен Каравелов“ в Бургас и продължи в  НГДЕК „Константин-Кирил Философ“. След това завърших Юридическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ и Universiteit van Amsterdam, всичко това беше в миналото хилядолетие.. но моят път в образованието продължава може би по най-интересната и важна образователна отсечка – като родител.

    Моят опит в сферата на образованието е..

    .. като ученик, студент, преподавател, обучител, родител, и даже като изследовател! Аз много харесвах средното си училище и в един един момент започнах да се питам защо не всички училища са като него. Горе-долу на 14-15 години реших, че ако някой ден стана министър на образованието, ще се опитам да направя нещо по въпроса… Сега не съм по-близо до позицията на министър отколкото когато бях 15, но все още не съм се отказал да направя нещо по въпроса.

    Какво ме мотивира да съм част от екипа на Образование България 2030?

    Работа със хубави хора! Научавам много и имам шанс да реализирам леко наивна, юношеска мечта – повече (всички?) училища да станат като онова, което е останало в съзнанието ми, като училището, такова, каквото трябва да бъде..

    Моята цел за качествено образование до 2030 г е …

    Учениците да ходят с удоволствие на училище, всеки ден … буквално, но ако това е прекалено нескромно, тогава: през 2030 г. образователната макросреда в България създава всички необходими условия за осигуряване на качествено образование за всяко дете.